Manažerská akademie :: Tovární 66, 266 01 Beroun :: Tel, fax:+420 311 611 888 :: lidinska@centrum.cz
Domů Rubriky O škole Obory Pg. sbor Akce Fotogalerie Kniha Ke stažení Nejčtenější Odkazy Hodnocení
  Nejbližší akce
18. 05. 2018
Prezentace ročníkových projektů

Vánoční besídka - 2
Vánoční besídka  - 2
  Rubriky
mínus Informace (330)
mínus Přijímací řízení (21)
mínus Soutěže a sport (30)
mínus Mimoškolní (52)
mínus Studentská rada (22)
mínus Školská rada (6)

Pátek 13. dubna
(10. 04. 2018, 172x)

téma * Reportáž z výletu do Paříže
Vydáno dne 21. 07. 2006 (2360 přečtení)

Vzhledem k tomu, že se k reportáži z Paříže neměl nikdo z řad studentů, připadl tento úkol na mě. Je možné, že jsem tedy...

... vynechal některé věci, které naopak zaujaly někoho z dalších účastníků zájezdu. V takovém případě použijte k doplnění reportáže komentáře pod článkem...

Nápad jet na celoškolní výlet se zrodil ve 2.r. sk.1 při hodině němčiny ještě v 1. pololetí. Ihned jsem se nabídl, že zkusíme zorganizovat zájezd do Německa, konkrétně do Berlína a Drážďan. Po konzultaci s vedením jsme zaměnili březnový termín za květnový a chladné Německo za slunnou Francii. Bylo rozhodnuto-začátkem června vyrazíme do Paříže! I přes organizační potíže (v jednu chvíli se zdálo, že díky nedostatku zájemců bude zájezd zrušen-„děkuji“ některým nejmenovaným studentům, kteří „se zapomněli“ odhlásit) jsme se v úterý večer nalodili k Jardovi a Mílovi (aneb otázka č. 26 závěrečného testu☺) a vyrazili směr Paříž. Aby se nám některý student cestou neztratil, navrhla Míla dát každému ze studentů pořadové číslo. Nápad jsem zavrhl a na místo toho jsem naivně pronesl, že budu studenty radši pokaždé počítat. Myslím, že tolikrát počítat do 29 jako v Paříži už v životě nebudu...

První dojem z ranní podmračené Paříže byl chaos. Počítáte-li se mezi odvážné motorkáře, zkuste nejdřív Paříž. Kdo neviděl, nepochopí. Rozespalý autobus byl vyložen u Notre Dame, kde jsme se ihned stali terčem zájmu neodbytných prodejců čehokoliv. Někteří se však nechali oblomit krásou českých holek a miniaturní Eiffelovky našim studentkám věnovali☺. Z ostrova Ile de la Cite jsme zamířili k Place de Vosges (dokonale čtvercové náměstí s domkem Victora Huga) k Picassovu muzeu, které mě však zklamalo svým rozsahem i kvalitou vystavovaných exponátů. Přes Centre George Pompidou (velké nejen nákupní centrum futuristického vzhledu) jsme došli k Louvre, kde jsme nakonec strávili 4 hodiny. Mona Lisa, zajímavé sbírky ze Starého Egypta včetně Chamurappiho zákoníku, Vermeerova plátna-zkrátka snad každý si tam našel něco zajímavého).

Víte, co je to Formule 1? Ve světě ubytovacích zařízení se tak označuje pokoj pro 3 osoby se 2 postelemi. Také vám zde něco nehraje? Jasně, manželské dvojlůžko! Večer tedy, zejména na chlapeckých pokojích, začínal strižbou o horní postel. Jinak byly pokoje o rozměrech cca 3x3 metry postačující, televize a umyvadlo dojem z hostelu vylepšovali. Snídaně se pak sestávala z čerstvých baget s máslem a marmeládou, k tomu mléko, čaj nebo džus.

Fyzická krása našich studentek přinášela přes den malé Eiffelovky, večer však spíše problémy, neboť za nimi po hostelu až do nočních hodin slídili různí Arabové.

Druhý den jsme zahájili ve Versailles. Dopravní zácpu cestou nám zpříjemňovala naše průvodkyně Martina vyprávěním o době Ludvíka 14.-16. Klasicistní stavba mě nijak zvlášť nenadchla, proto jsem se těšil na La Defense, moderní čtvrť plnou mrakodrapů a architektonicky zajímavých budov včetně proslulé Velké archy. A nutno dodat, že zážitku z La Defense se kromě Eiffelovky již nic nevyrovnalo. Rychlovýtah nás poponesl o 108m blíže k nebesům a konečně nám začalo přát i počasí, rozhled byl nádherný. Program pokračoval návštěvou Invalidovny s 6(7?) rakvemi s ostatky Napoleona a závěr dne patřil Eiffelovce. Jak jsme zjistili, nahoru se nesmí s plechovkami piva ani lahvemi vína. Nekompromisní ochranka tak zadržela společně se mnou i dva studenty prvního ročníku-prý pivo pro rodiče-inu, 12 plechovek Heinekenu ☺. Následoval další silný zážitek-vy, kdo mluvíte perfektně anglicky či německy máte smůlu. Francouzi mluví jedině francouzsky-včetně příslušníků místní policie. Na policejní služebně, kde jsme si chtěli na hodinu odložit batohy plné Heinekenu pro rodiče, jsme neuspěli. Sedl jsme si tak se všemi batohy na lavičku pod Eiffelturmem a naslouchal srdceryvným příběhů žebraček „I´m from Bosnian, please give me money“. Kdo se chystáte na Eiffelovku, doporučuji schody. U výtahů si totiž celkově minimálně 40 minut počkáte. Naši řidiči to pak komentovali s tím, že „to jste měli štěstí, normálně je čekačka kolem hodiny a půl“.

Den třetí a La Vilette-technické muzeum (na Michalově DVD chybí), se kterým se však to české na Letné nemůže měřit. Sekce matematika, fyzika, zvuk, genetika, automobily a letadla, vesmír ad.-každý si v La Villete mohl prohlédnout, co ho zajímalo. Mě nadchl krásný model „přelévající se“ Pythagorovky, binomického rozdělení a další zajímavosti. Na něco z toho se snad můžete těšit v příštím školním roce! Odpoledne jsme „navštívili“ Moulin Rouge, majestátní kostel Sacre Coeur a na nedaleko ležícím Montmartru se někteří nechali místními umělci portrétovat. Cena lidová, cca 20 Eur.

Poslední den byl ve znamení plnění občanských „povinností“ (byli jsme volit na ambasádě) a především návštěvy muzea Orsay. Ještě předtím však čekal na výherce vědomostní soutěže, uspořádané pro všechny účastníky výletu, slavnostní oběd s vedením zájezdu ☺. Snad Michalovi chutnalo☺.

Latinská čtvrť se Sorbonnou nám ukázala svou nevlídnou tvář díky památkám v rekonstrukci, snad všude kromě Pantheonu bylo lešení. Perličkou na závěr bylo muzeum Orsay. Bohužel, únava spojená s nechutí způsobila, že řada studentů návštěvu Orsay vynechala. Jejich škoda. Tolik nádherných obrazů od Renoira, Maneta, Moneta, van Gogha a dalších borců na vlastní oči jinde neuvidí. Pro mě osobně to byl jeden z vrcholů skvělého zájezdu. Závěrem (a vím, že tyto řádky čtou už jen ti nejvytrvalejší) bych chtěl poděkovat všem studentům Manažerské akademie, kteří se zájezdu zúčastnili za příkladné chování a skvělou reprezentaci a doufám, že i jim se zájezd líbil (využijte komentářů). Další zajímavý zájezd se pro vás již připravuje na příští školní rok. A pokud chcete místo slov nějaké obrázky, doporučuji za 50 Kč zakoupit v sekretariátu DVD Paříž od Michala Szabó (díky, Michale, za skvělou práci!). Uvidíte, že nebudete zklamáni. Toť vše.

TomášJ

Známkování (jako ve škole) : [Akt. známka : 1.50]

Celý článek | Autor: Tomáš Joska | mail | tisk

Novinky

04.04.2018: Hodnocení za únor a březen již bylo zveřejněno.

Z knihy hostů

10.11.14: kolektiv MA Beroun
Gratulujeme naší kolegyni Heleně Kaššové k tomu, že byla zvolena starostkou obc…
9.5.14: Ivana
Děkuji všem účastníkům dnešního výletu do Prahy a na neviditelnou výstavu za skv…
22.4.14: celá MA
Gratulujeme naší absolventce a dlouholeté sekretářce Pavlíně Halašové (roz. Hnat…